Metsästäjä

Vuoden erämiehet

Vuoden erämies -palkinto on arvostettu kunnianosoitus, joka jaetaan seuran jäsenelle, joka on osoittanut poikkeuksellista erämieshenkeä ja taitoa metsästykseen.

Pyhäselän Metsästäjät ry:n Vuoden erämies -perinne

Pyhäselän Metsästäjät ry on juhlistanut erämiestaitojen mestareita jo vuodesta 1991 alkaen.

Vuoden erämiehen valinnassa painotetaan useita tekijöitä, kuten metsästyksen ja luonnossa liikkumisen taitoja, vastuullisuutta, yhteisöllisyyttä ja aktiivista osallistumista seuran toimintaan. Tällä sivulla esitellää vuoden erämiehet aina ensimmäisestä palkinnonsaajasta Toivo Voutilaisesta vuodelta 1991 aina tähän päivään saakka.

Vuoden erämiehet

Vuoden erämies -palkinnon saajien joukosta löytyy monia metsästyksen ja eräelämän kokeneita konkareita, joiden panos seuran toimintaan on ollut korvaamaton. He ovat toimineet esikuvina nuoremmille metsästäjille sekä olleet mukana kehittämässä ja ylläpitämässä seuran perinteitä ja arvoja.

Klikkaa kuvaa avataksesi kuvagallerian kuvat isompana.

On tärkeää muistaa ja arvostaa näiden erämiesten panosta seuran toiminnassa ja heidän antamaansa esimerkkiä metsästäjän vastuullisesta ja kunnioittavasta suhteesta luontoon ja eläimiin. Vuoden erämies -palkinto on paitsi henkilökohtainen kunnianosoitus, myös muistutus siitä, mitä hyvää ja kestävää metsästysperinnettä voimme yhdessä luoda ja ylläpitää Pyhäselän Metsästäjät ry:ssä.

Katso myös